Handige tips voor het schrijven van goede teksten op 6 verschillende kanalen

Het schrijven van teksten kan opzich eenvoudig zijn, maar er zijn enkele factoren waar u rekening mee moet houden, afhankelijk van waar de tekst voor wordt gebruikt en wie de ontvanger is. Onthoud altijd dat je de tekst die je hebt geschreven moet lezen alsof je de ideale ontvanger bent. Wij hebben enkele handige tips verzameld voor het schrijven van teksten voor 6 verschillende kanalen.
Geschreven door Dynamicweb op 24.07.2019, 00:00
Handige tips voor het schrijven van goede teksten op 6 verschillende kanalen

Waar wordt de tekst gebruikt?

Als eerst moet u weten waarvoor u de tekst schrijft. Waar moet het worden gebruikt? Is het een nieuwsartikel, een blog, een landingspagina of een van de hoofdpagina's van uw website? 

1. Tekst op een hoofdpagina

Uw hoofdpagina's informeren uw bezoekers en begeleiden hen in de juiste richting zodat hun vragen beantwoord worden. 

2. Tekst op een landingspagina 

Als u tekst schrijft voor een SEO-bestemmingspagina, die voornamelijk moet worden gebruikt om hoger te scoren op Google, schrijf dan op zo'n manier dat Google u gemakkelijk kan herkennen. U doet dit door het zoekwoord te vinden waarop u het hoogste wilt scoren. Verder zoekt u naar synoniemen of verwante woorden en gebruikt u deze in uw tekst. Bijvoorbeeld, als uw sleutelwoord conversie is. U kunt dan woorden zoals bestemmingspagina, leadgeneratie en andere relevante woorden gebruiken met betrekking tot conversie. 

3. Tekst op een promotie pagina

Als u voor een specifieke bestemmingspagina schrijft die verkeer van campagnes moet converteren, moet u op zo een manier schrijven dat u de vragen van de doelgroep beantwoordt.

4. Teksten op SoMe (Facebook, LinkedIn, Instagram etc.)

Berichten op social media moeten kleine teksten zijn maar met afbeeldingen, terwijl andere elementen dan tekst de aandacht van de ontvanger trekken. De kop moet kort en bondig zijn.

5. Teksten op banners 

Kort en precies met een duidelijke oproep tot actie. Normaal gesproken zou men geen conversies moeten verwachten, maar de banner gebruiken voor exposure. 

6. Teksten voor e-mailmarketing 

Houd u aan uw belofte. Als uw ontvangers verwachten dat u tips en trucs voor marketing en communicatie in uw nieuwsbrief beschrijft, stuur dan geen andere dingen zoals nieuwe werknemers en jubilea.

Denk er altijd aan uw zinnen kort en precies te houden en vergeet niet te controleren hoe uw pagina's en tekst eruitzien op mobiele apparaten.