Het belangrijkste doel wanneer je met jouw Dynamics NAV of AX online gaat

En dat – een ideale klantervaring – is precies de reden waarom jij zou moeten kiezen voor een integratie van AX of NAV met een e-commerce platform.
Written by Dynamicweb Software on 06.06.2018, 00:00
Het belangrijkste doel wanneer je met jouw Dynamics NAV of AX online gaat

 

Wereldwijd zijn er al ruim 120.000 succesvolle Dynamics AX en Navision (NAV) implementaties. Deze Enterprise Resource Planning (ERP) systemen verwerken het voorraadbeheer, verzending, productprijzen en nog veel meer. Wanneer je Navision online brengt met een eCommerce platform biedt u uw klanten de ultieme controle voor zelfbediening.
 

''En dat – een ideale klantervaring – is precies de reden waarom jij zou moeten kiezen voor een integratie van AX of Navision met een eCommerce platform''
 

Maar wanneer u ervoor kiest om online te verkopen, wat is dan de belangrijkste eCommerce tip die u in gedachten moet houden? Voordat we hier antwoord op kunnen geven gaan we eerst terug naar de reden waarom u voor AX of NAV hebt gekozen…

Systeemintegratie en real-time synchronisatie van gegevens klinkt misschien lastig, maar het wordt eenvoudig gebruikt om uw klanten de controle te geven waar ze naar verlangen. Het draait erom dat u slim gebruik maakt van de informatie uit NAV of AX. Deze informatie moet u hoe dan ook invoeren. Dus waarom zou je er geen gebruik van maken? Toon deze informatie online, kies ervoor om het nauwkeurig aan klanten te presenteren. Veel van deze informatie is namelijk bruikbaar om meer sales te genereren. Dit is iets wat onderschat wordt en waar veel bedrijven vaak nauwelijks bewust van zijn.

Wanneer je de klant het vermogen geeft om alle aspecten van een product te onderzoeken, eerder geplaatste bestellingen op te zoeken en inzicht te krijgen in een actuele prijs en verzendkosten, geeft u uw klanten controle en overzicht. Wanneer u uw potentiële klanten meerdere opties geeft en uitgebreide zelfbediening aanbiedt verbeter je de klantervaring. En dat – een ideale klantervaring – is precies de reden waarom je zou kiezen voor een integratie van AX of Nav met een eCommerce platform.

“De klantervaring verbeteren”. Hoe vaak hoor je dat wel niet voorbijkomen. Maar dat is niet zo gek, vrijwel alles draait namelijk om de klantervaring. Je hebt misschien wel de mooiste producten, of een uitstekende service, maar zodra de ervaring op uw website niet voldoet aan de verwachtingen van de klant blijven ze er niet lang hangen. De online competitie is meedogenloos. Een ontevreden prospect heeft maar een simpele google search nodig om de website van de concurrent te vinden. Niet omdat de concurrent betere producten heeft, maar omdat de klantervaring daar beter is.
 

"Het biedt de mogelijkheid om de juiste producten, op het juiste moment, aan de juiste klanten te kunnen presenteren"
 

Het online presenteren van uw data uit NAV of AX is nog maar de eerste stap. De klanten hebben nu toegang tot deze gegevens en kunnen zo hun eigen onderzoek doen. Dit is de basis van een goede klantenervaring, maar u wilt verder gaan dan dit. Wanneer u echt in wilt spelen op potentiele e-commerce klanten heeft u personalisatie nodig. Toon relevante producten, maak gebruik van inhoudelijke suggesties of bied relevante content aan. Stel daarnaast de regels om het systeem te leren van online gedrag van klanten zodat de content nog beter op hun behoeften kan worden afgesteld. Een krachtige personalistie gemaakt om aanbevelingen te creëren is goud waard om de klantervaring te verbeteren. Zeker wanneer dit voortvloeit uit data vanuit uw eigen Dynamics NAV of AX-systeem. Als het er al is, waarom zou u daar geen gebruik van maken?

De reden om uw Dynamics NAV of AX online te gebruiken is niet alleen maar om de klantenervaring te verbeteren. Veel van de potentiele klanten bevinden zich namelijk al online, en wanneer de online ervaring niet aan de eisen voldoet loopt u deze klanten alsnog mis. Vergroot uw bereik, maak het gemakkelijker om een aankoop te doen en zorg ervoor dat uw klanten terugkomen. Toegang tot product- en klantspecifieke informatie aan de hand van integratie is een goed begin, maar personalisatie is waar u binnen klantenervaring het verschil kunt maken.

Klantbelevingsbeheer en personalisatie is een belangrijk onderdeel hoe je ervoor kan zorgen om de meest relevante producten aan de juiste mensen aan te bieden. Hoe relevanter de producten, hoe groter de kans om een verkoop te realiseren. Personalisatie aan de hand van een integratie met uw AX of NAV biedt de mogelijkheid om de juiste producten, op het juiste moment, aan de juiste klanten te presenteren.