Het geheime ingrediënt voor succesvolle B2B online verkoop met Microsoft Dynamics AX en NAV

Vertel het aan niemand door, maar we gaan u iets vertellen dat veel van uw concurrenten al weten. Uw Microsoft Dynamics AX en NAV oplossingen zijn uiterst krachtige hulpmiddelen voor online verkopen. Ze slaan veel waardevolle gegevens op, waaronder uw productvoorraad, bedrijfslogica, klant specifieke prijzen en meer.
Written on 06.06.2018, 00:00
Het geheime ingrediënt voor succesvolle B2B online verkoop met Microsoft Dynamics AX en NAV

 

Maar als u gewoon op uw AX of NAV zit zonder het volledige potentieel voor online verkoop op te warmen, geeft u een potentieel voordeel aan uw concurrentie. En dan is het uw competitie die rustig  gaat zitten. Op een jacht. Champagne drinkend.​

Hier zijn enkele snelle feiten over online verkopen van MarketingProfs:

68% van de B2B kopers koopt nu producten online

94% van de B2B kopers doen online onderzoek voordat ze een aankoop doen

83% van de kopers gebruikt de eigen website van de leverancier (!)

77% gebruikt Google om de gewenste informatie te vinden

Dus wat zegt dit ons? Er is een ware smorgasbord van B2B kopers die Google gebruiken, websites van verkopers zoeken en vervolgens producten online willen kopen.

Als u uw e-commerce website met uw Microsoft Dynamics AX of NAV oplossing integreert, heeft u de mogelijkheid om deze klanten producten rechtstreeks vanuit uw inventaris aan te bieden, met alle nodige regels. En de relevante informatie uit uw ERP wordt in real-time bijgewerkt op uw website.

Maar veel bedrijven stoppen daar. Deze bedrijven integreren hun AX of NAV met hun website om hun producten te tonen (goed), maar ze maken het niet gemakkelijk om te kopen (niet goed). Deze bedrijven hebben mogelijk nuttige winkelmedewerkers in hun fysieke winkels, maar ze sturen klanten simpelweg niet richting een aankoop in de online ruimte.

Als u de verkoop wilt verhogen en het uw klanten gemakkelijk wilt maken om te kopen, is het geheime ingrediënt personalisatie. Als 77% van de B2B kopers Google gebruiken om uw website te vinden, stel u dan voor hoeveel overtuigender u bent als u deze kopers een gepersonaliseerde bestemmingspagina toont op basis van het exacte zoekwoord waarnaar ze zochten.

Dit betekent het gebruik van personalisatie om de productdetails die al bestaan ​​in uw NAV of AX systeem te gebruiken en vervolgens dat product (of producten) te presenteren aan de koper die het meest waarschijnlijk zal kopen. Personalisatie maakt gebruik van de kracht van relevantie voor uw concurrentievoordeel. B2B kopers en kopers van alle reeksen zullen sneller iets kopen dat rechtstreeks op hun behoeften is afgestemd.

Landingspagina's zijn niet het enige gebruik wat gebruikt kan worden voor personalisatie. Met integratie tussen uw ERP, uw e-commerce en uw online marketing, heeft u de mogelijkheid om uw websitepagina's dynamisch te wijzigen om relevante producten aan te bieden, om leidend verkopen te gebruiken die klanten naar de juiste producten sturen, en ook gepersonaliseerde e-mails naar potentiële klanten sturen en terugkerende kopers. Dat is een gezond, geheim ingrediënt die de conversie verhoogt en ook nog is goed smaakt.

Voor meer informatie over personalisatie en andere succesvolle tactieken voor B2B online verkopen, downloadt u onze GRATIS whitepaper: Waarom u meer nodig hebt dan een winkelwagen.