Hoe Effectief is Content Marketing?

LinkedIn Marketing Solutions heeft onlangs enkele nieuwe onderzoeksresultaten afgeleverd, en voor de content marketeers is dit geweldig nieuws.
Written by Dynamicweb Software on 06.06.2018, 00:00
Hoe Effectief is Content Marketing?

 

Hoe geweldig?

Zo geweldig dat we gewoon die cijfers prompt in de eerste alinea gaan zetten: Content marketing kost 62 % minder dan traditionele marketing en genereert 3 keer zo veel leads.

Dat is een aanzienlijk beter rendement op elke marketing euro, en dit LinkedIn-onderzoek dient als een belangrijke validatie voor de content marketeers. Zowel in efficiëntie met behulp van kostenbesparingen en effectiviteit bij het genereren van leads, wint content marketing de hoofdprijs. En als u nog geen content marketing toepast, dan is deze studie een sterke aansporing om ermee te beginnen.

Hoewel er gelegenheden blijven bestaan waar traditionele marketing meer op haar plaats is, is de praktijk van in het wilde weg publiceren van een stapel gedrukte advertenties en er het beste van hopen, verouderd. De reden dat content marketing zo veel meer effectief is in het genereren van leads, is omdat het potentiële klanten aantrekt die al geïnteresseerd zijn in wat u te bieden heeft.. Mensen gebruiken zoekmachines elke seconde van elke dag om nieuwe producten en oplossingen te ontdekken, en de inhoud is hoe je deze potentiële klanten laat weten dat je bestaat.

Content marketing trekt organische zoekresultaten aan door middel van trefwoorden. Ook stimuleert het potentiële klanten en bouwt het naamsbekendheid op. 

De LinkedIn-studie toont aan dat de B2B-bedrijven die bloggen 67 % meer leads per maand genereren dan degenen die dat niet doen. En dat is nog maar één soort inhoud.

White papers en e-books zijn met name effectief als je ze sluist achter een lead-formulier. Wanneer klanten hun contactgegevens verstrekken in ruil voor inhoud, geven zijn van zichzelf niet alleen aan dat zij leads kunnen zijn, maar zij verschaffen u ook een directe communicatielijn. Beide winnen. En het is voor hun ook een winst omdat uw waardevolle inhoud hun alleen een e-mailadres kost!

Het LinkedIn-rapport bevestigt ook waar Dynamicweb zich altijd op heeft toegespitst. Relevantie is belangrijk! 41 % van de respondenten zegt dat ze een relatie met een merk zouden beëindigen als gevolg van een irrelevante inhoud. En 22 % heeft dat al gedaan.

Deze cijfers onderstrepen de noodzaak van personalisatie. U kunt voor uw klanten een dynamische web-ervaring op maat scheppen, zodat u de voor elke persoon meest relevante inhoud en productsuggesties kunt aanbevelen. Het feit dat klanten met grotere waarschijnlijkheid aandacht zullen schenken aan inhoud die voor hen relevant is, is vanzelfsprekend. Maar nu weten wij ook dat de klanten actief merken links laten liggen die er niet voor zorgen dat relevantie onderdeel is van hun content marketing.

Hoe effectief bent u geweest met content marketing? Welke uitdagingen of obstakels moet u nog steeds overwinnen? Vertel ons uw verhaal!