Hoe landingspagina's te maken met formulieren die bezoekers converteren

Bent u tevreden met het resultaat van uw landingspagina's? Verhoog uw succespercentage door deze 10 stappen te volgen. Het resultaat? Van nu af aan relevante en klantwinnende landingspagina's.
Geschrevendoor Dynamicwebop 22.01.2019, 09:00
Hoe landingspagina's te maken met formulieren die bezoekers converteren

💡 Begrijp uw doel 

Een landingspagina zonder doel is hetzelfde als een schot in het donker. Dus, de eerste stap is om te bepalen wat u wilt bereiken met uw landingspagina. Hogere conversies bereiken is niet specifiek genoeg. U moet specifieker zijn in hoe u denkt deze verhoogde conversies te gaan bereiken. 

Dit kan die ene verkoop zijn of het kan een registratie voor een nieuwsbrief zijn. U kunt ook uw landingspagina gebruiken om een gratis gebruiker over te zetten naar een premium account. Dit is waarom het van essentieel belang is om een duidelijk doel voor ogen te hebben voordat u begint aan het creëren van de landingspagina. 

💡 Zoek uit wie uw doelgroep is

U kunt niet alles zijn, voor iedereen. Elke consument heeft verschillende behoeften en wensen. Wat u kunt doen, is uw klanten segmenteren en een landingspagina rond uw doelmarkt ontwikkelen. Via uw sales funnel wilt u uw prospects verplaatsen. Maar, u moet eerst weten wat hen drijft om aankoopbeslissingen te nemen. Bovendien moet u hun pijnpunten begrijpen. 

Welke oplossing en voordelen biedt uw aanbod uw doelmarkt? Hoe kan uw bedrijf hun pijnpunten oplossen? Met al deze punten in het achterhoofd, hoe kan uw landingspagina uw potentiële klanten helpen te visualiseren hoeveel beter hun leven zou kunnen zijn nadat zij een van uw producten en/of services hebben gekocht? Om nog maar niet te spreken over hoe uw landingspagina's die moeten uitblinken in conversies. 

💡 Toon bewijs om uw beweringen te onderbouwen 

De consumenten van vandaag zijn erg sceptisch over advertenties zonder bewijs. U kunt hen vertellen hoe goed uw product is, maar zij denken alleen dat u gewoon uw werk doet. Kopers worden overweldigd door belachelijke advertentietactieken die geen bewijs hebben om hun beweringen te onderbouwen. 

Marketeers kunnen van alles over hun producten vertellen, en velen doen dat ook. Als gevolg hiervan zijn consumenten begonnen met het wantrouwen van marketeers. Wanneer u hen verteld hoe geweldig uw product of dienst is, is hun eerste antwoord meestal "ja, dat zal best!". De moderne consument wilt bewijs.

Dus, wat u nodig hebt zijn beoordelingen of succesverhalen - of nog beter, video beoordelingen. Maar, elke vorm van een eerlijke beoordeling is oké. U moet een afbeelding van de persoon en een echte functie titel toevoegen. Er zijn vele plug-ins waarmee u beoordelingen kunt weergeven op uw landingspagina's. En, uw beoordelingen moeten specifiek zijn. 

U wilt dat ze meer lezen dan alleen maar "I love it!". Het zou beter zijn als het meer in de richting is van  "ABC's widget hielp ons 25,7 procent te besparen op onderzoekskosten, als gevolg daarvan hebben we onze ROI voor productie verdubbeld". Specifieke beoordelingen, van echte personen, zullen u helpen om de conversie van uw landingspagina's te verhogen. 

💡 Gebruik uw landingspagina om een connectie te maken 

Kopers willen zich verbonden voelen met bedrijven. Zij willen dat u aan hun hart gaat trekken, authentiek zijn en een beetje persoonlijkheid tonen. Aan de andere kant, overweldig ze niet. Omdat te veel persoonlijkheid kan overkomen als aanstootgevend of zelfs beledigend. 

U moet een goede balans vinden. U kunt een grapje maken, maar neem de lezer niet voor de gek. U kunt gebruik maken van A/B testen om erachter te komen hoeveel humor tot meer conversies zal leiden. 

💡 Voeg een video toe 

Een video kan de conversieratio's met maximaal 80% verhogen. Mensen willen uw product of dienst in actie zien. Bovendien moet uw video duidelijk zijn. En, het zou niet langer moeten zijn dan twee tot drie minuten. Mensen willen niet 15 minuten besteden aan het kijken van een video van een bedrijf waar ze nog nooit hebben gewinkeld. Laat interessante mensen zien die leuke dingen doen met uw content. 

💡 Hou het simpel 

Als mensen worden overspoeld met keuzes, zullen ze veel langer nodig hebben om een beslissing te nemen. Dit is waarom het noodzakelijk is uw landingspagina's kort te houden. Vraag uw bezoekers niet om verschillende formulieren in te vullen. U hebt geen link nodig voor al uw kantoren of al uw producten. U hoeft hen niet te overweldigen met content. Hoe eenvoudiger uw pagina, hoe gemakkelijker het is om iemand te laten beslissen en de gewenste actie te ondernemen. 

Elimineer items die niet leiden tot het gewenste resultaat. Nadat uw bezoeker de gewenste actie heeft uitgevoerd, kunt u hem meer informatie over uw bedrijf toesturen. De landingspagina hoeft alleen relevant te zijn voor het doel. Zorg ervoor dat uw afbeeldingen zich concentreren op de belangrijkste functies van uw pagina. Verwijder storende links of content. Beperking en focus helpen om de conversies te verhogen

💡 Maak het interessant

Bezoekers zullen weggaan als uw content saai en niet overtuigend is. De focus moet liggen op de pijnpunten van uw bezoekers en hoe u ze kunt oplossen. U wilt ook zeker weten dat uw content gemakkelijk te lezen is. 

Een landingspagina is niet het moment om bezoekers hoog-technische documenten te laten lezen. In plaats daarvan wilt u veel witte ruimtes met korte zinnen en paragrafen. Uw boodschap moet gericht zijn op uw bzoekers, niet op uw bedrijf of producten. Zij willen weten wat erin zit voor hen. 

💡 Werk aan uw headline

Een pakkende openingszin is belangrijk. Uw headline moet de aandacht trekken van uw potentiële bezoekers. U wilt ze geïntrigeerd en geïnteresseerd houden om meer te willen leren. U kunt de meest effectieve landingspagina's op deze planeet hebben, maar zonder een aantrekkelijke headline kan het geen goed doen. De headline is het eerste wat uw bezoeker te zien krijgt. 

Het zou deze vragen moeten beantwoorden: Hoe zal uw bezoeker hiervan profiteren? Beschrijft het uw product of dienst duidelijk? Het belangrijkste is dat uw headline kort en bondig is. 

💡 Zorg voor een duidelijke call-to-action 

Wat is een call-to-action? Dit is een tekstgedeelte of een afbeelding die ervoor zorgt dat uw lezers een specifieke actie ondernemen, zoals "Bel nu" of "Klik hier". Uw call-to-action kan overal op uw landingspagina worden geplaatst. Maar, binnen een paar seconden moeten uw bezoekers precies weten wat u probeert te bereiken. 

Bovendien moet u nooit meer dan één call-to-action per landingspagina hebben. Wanneer mensen aankomen op een landingspagina, zullen ze ofwel snel rondkijken en weer vertrekken of ze blijven rondhangen. U moet hun aandacht snel vastleggen met een duidelijke call-to-action. In feite moet uw landingspagina slechts één doel hebben. Alles op uw pagina moet rond dat doel gecentreerd zijn.

💡 Gebruik relevante afbeeldingen

Gratis afbeeldingen zijn prima, maar gebruik ze niet op uw landingspagina's tenzij ze relevant zijn voor uw CTA. Eerste indrukken maken een groot verschil. De juiste afbeeldingen kunnen helpen uw conversies te versnellen. De verkeerde afbeeldingen verhogen alleen uw bouncepercentages. 

Plaats geen generieke foto's die niets te maken hebben met uw product of dienst. Gebruik alleen afbeeldingen die volledig relevant zijn voor uw bericht. Zorg er ook voor dat uw afbeeldingen uniek en van hoge kwaliteit zijn. 

Landingspagina's kunnen echt van grote invloed zijn op uw conversies, als ze op de juiste manier zijn ontworpen. 

Ontvang meer inspiratie 

Om u te helpen meer leads te genereren met uw inspanningen op het gebied van Content Marketing, zullen deze technieken voor u effectief zijn! Download de gratis white paper.