Meer Geld, Minder Lasten: Top Drie Online Marketing Tactieken voor ROI

Voor meer geld en minder problemen is efficiëntie is de naam van het spel. Maar weet u welke online marketing tactieken geven u zoveel mogelijk voor uw dollar? Of je een nieuw budget begint bij een nieuw jaar, een fiscaal jaar, of een driemaandelijkse beoordeling, ROI is belangrijk.
Written by Dynamicweb Software on 06.06.2018, 00:00
Meer Geld, Minder Lasten: Top Drie Online Marketing Tactieken voor ROI

 

Als u uw budget plant, is het goed om te weten welke top drie van online marketing methoden het beste rendement op investering geven.  En de antwoorden zullen u mogelijk verrassen:

  • Email Marketing
  • SEO
  • Content Marketing

Een nieuw rapport van eConsultancy bevestigt dat deze drie beproefde en succesvolle tactieken hoogtij vieren als het gaat om ROI. Het rapport vraagt ​​meer dan 1.100 online marketeers welke instrumenten hen het meest waar voor hun geld geven.

E-mail marketing staat bovenaan de lijst als u conversies wilt verhogen en leads wil genereren tegen de geringste investering. 73 % van de respondenten zei dat e-mail marketing ofwel "uitstekend" ofwel "goed" is voor ROI  Dat aantal is een belangrijke 7 % meer dan vorig jaar.

E-mail marketing bevestigt dat potentiële klanten, leads, en terugkerende klanten berichten willen die gericht zijn op hen. E-mail is een persoonlijke ruimte, meestal geopend op persoonlijke apparatuur, zoals smartphones, dus het is geen verrassing dat personalisatie hier zo succesvol is.

Bij Dynamicweb, weten we dat het automatiseren van gepersonaliseerde e-mails de manier is waarmee u uw investering echt vruchten kunt laten afwerpen. De eliminatie van handmatig werk maakt het mogelijk, dus u heeft de tijd om u te concentreren op de inhoud van uw e-mail en de segmentatie van uw klanten.

In een sterk concurrerende slag voor de bovenste plek met behulp van e-mail marketing, claimt SEO de zilveren medaille voor de tweede beste online marketing tactiek voor ROI. SEO versterkt uw positie in dit proces van het organisch zoeken, dus als klanten zoeken naar *trefwoorden hier invoegen*, vinden zij het op uw website!

SEO helpt hun de beslissingen te nemen die ze nodig hebben, en het helpt u de omzet te genereren die u wilt. Het feit dat deze klanten worden aangetrokken tot uw site door middel van organische zoekresultaten, maakt ze potentiële klanten en leads van veel hogere kwaliteit.

Denk er eens als volgt over na: Als u jet-aangedreven scooters verkoopt, zult u niet hoog scoren bij de tuinbouw trefwoorden. Maar u zult een hogere positie innemen bij de trefwoorden die met uw bedrijf te maken hebben. Dit organisch proces is wat SEO zo krachtig maakt als een marketing instrument en zo efficiënt voor ROI.

Content Marketing werkt om vrijwel dezelfde redenen. Het creëren van content die relevant is voor uw doelgroep, trekt online klanten aan die al geïnteresseerd zijn in de onderwerpen die u bespreekt. Deze tactiek, die zeer goed samengaat met SEO, is veel beter voor ROI dan het uitsturen van knallende irrelevante berichten en het hopen dat u op miraculeuze wijze een gevoelige snaar raakt.

Of uw marketing budget nu € 10.000 is of € 10.000.000, zou u niet het laatste restje uit ieder euro willen persen? Met deze drie online marketing tactieken, bereikt u de ROI die uw euro‘s verdienen.