7 Digitale Marketing Ontdekkingen van Gartner (en 7 Lessen om te Leren)

We herinneren ons nog toen digitale marketing haar eerste stappen zette, en kijk nu eens! Dat zijn nu enkel herinneringen uit andere tijden.
Written by Dynamicweb Software on 06.06.2018, 00:00

 

Inderdaad, digitale marketing is volwassen geworden.  

Een nieuw rapport van Gartner, "Enquête CMO Bestedingen: Digitale Marketing Wordt Volwassen" onderzoekt de ontwikkeling van digitale marketing.  Deze nieuwe studie werpt een blik op de huidige omgeving voor digitale marketing, e-commerce, en het snijpunt met de fysieke winkelruimte

In deze blog bespreken wij 7 bevindingen uit Gartner‘s studie, en bieden wij lessen voor uw e-business op basis van elk digitale marketing feit.

1) Bijna 2/3e van de marketeers verwachten dat hun marketingbudgetten de komende jaren gaan toenemen.‚Äč

Les 1:  Naarmate meer bedrijven investeren in de digitale ruimte, wordt de concurrentie nog moordender.  (Digitale marketing is de kinderschoenen ontgroeid).  Elk marketingmiddel moet zover mogelijk worden opgerekt. Gebruik dus het hefboomeffect van digitale technieken met een geweldige ROI, zoals content marketing en SEO.

2) 98 % van de marketeers zegt dat offline en online marketing aan het samensmelten zijn naarmate meer klanten kiezen voor digitale ervaringen.

Les 2:  We leven in een multi-channel wereld.  Als klanten berichten ontvangen via zowel offline als online kanalen, verwachten zij nu een naadloze ervaring als ze van de fysieke winkel naar online verhuizen.  Daar hoort ook mobiel bij.

3) Digital handel maakt nu 11 % uit van het digitale marketingbudget.

Les 3: E-commerce is waar steeds meer klanten voor kiezen om er aankopen te doen.  Als u het maximum uit uw digitale marketing wil halen, integreer dan uw e-commerce met uw online marketing oplossing en CRM om inzichten en klantgegevens tussen systemen te kunnen delen.

4) Marketing analyse, digitale handel, sociale en klantbeleving waren de hoogstgenoteerde investeringsgebieden voor de marketing van technologie in 2015.

Les 4:  Marketing analyse geeft u de inzichten die u te laten weten welke marketingcampagnes werken en welke niet.  Veel bedrijven investeren in deze vier kerngebieden, maar hoeveel gebruiken marketing analyses om daadwerkelijk de andere drie te verbeteren?  Verkoker niet elk gebied.  Integratie ontsluit het ware potentieel van deze technologieën.  (Daarom bieden wij een totaaloplossing).

5) Leidinggevenden verwachten meer van marketeers met de nadruk op e-commerce, lead conversie, strategische planning en innovatie.

Les 5:  Terwijl leidinggevenden hun verwachtingen voor marketing activiteiten verhogen, moeten marketeers de cijfers verschaffen die leidinggevenden belangrijk vinden.  Dit betekent het gebruik van technologie om uw kernprestatie-indicators (KPI's) te volgen, zodat u weet hoe uw marketing u helpt om uw doelen te bereiken.

6) Marketeers zeggen dat klantbeleving nog steeds het nieuwe competitieve slagveld is. (Maar het ontbreekt aan een duidelijk mandaat).

Les 6:  Optimaliseer de klantbeleving over alle kanalen.  Naarmate er meer bedrijven en verkopen online gaan, zijn producten en prijzen bezig uit te faseren als het belangrijkste middel voor het verkrijgen van een voorsprong op de concurrentie.  In plaats daarvan, willen klanten een geweldige klantbeleving ... en ze zijn bereid ervoor te betalen.

7) Marketeers besteden 1/3e van de budget aan de technologie.

Les 7: Technologie is belangrijk voor het succes van digitale marketing, en 1/3e van uw uitgavenbudget is niet onbelangrijk.  Maar, als u het meeste uit uw technologie wil halen, dan moet u ook aandacht besteden aan het team dat u helpt deze technologie te implementeren.  Ken het team achter de techniek.  Zorg voor referenties.  Zonder een leverancier die achter zijn product staat, zouden al uw techniek-uitgaven voor niets zijn.