Deze 3 Cijfers vertellen U Of Uw B2B Content Marketing Een Succes is

Meteen al vertellen wij u dat websiteverkeer niet een van de drie belangrijkste cijfers is als indicatie van een succesvolle content marketing. Volgens onderzoek door het Content Marketing Institute, werd het verkeer in de afgelopen 6 jaar consequent door B2B-marketeers genoemd als hun meest gebruikte cijfer. Maar het is niet het meest effectieve.
Written by Dynamicweb Software on 06.06.2018, 00:00

 

Echter, voor 2016 vroeg het CMI aan B2B-marketeers om cijfers te rangschikken naar belangrijkheid, niet naar hoeveel elke cijfer werd gebruikt. Begrijpelijkerwijs leverde dit een aantal afwijkende resultaten op.

De belangrijkste cijfers ter bepaling van het succes van B2B content marketing, zijn:

  • Kwaliteit business lead (87%)
  • Omzet (84%)
  • Hogere conversiecijfers (82%)

Valt u een trend op?

Als u een bedrijf leidt dat zich bezighoudt met B2B-verkoop, ga niet alleen op zoek naar “lezers“. U bent op zoek naar die speciale „lezer“ die geld in het laatje brengt. Content marketing is niet alleen bedoeld om u meer opvragingen te leveren..  Het is bedoeld om u uiteindelijk meer omzet te produceren.

B2B-inhoud marketeers vermelden hun twee belangrijkste doelen voor het komende jaar als:

  • Lead-generatie (85%)
  • Omzet (84%)

Dus, hoewel het verkeer niet een belangrijke prestatie-indicator is, hijs de ophaalbrug nog niet. Meer bezoekers aan een website is nog steeds een positief resultaat voor B2B content marketing, maar het is beter als deze bezoekers hooggekwalificeerde leads worden die leiden tot verkopen. De manier waarop u dit kunt bereiken\ is met aandacht trekkende en relevante content.

Content marketing die potentiële klanten trekt met relevante trefwoorden levert een hogere mate van betrokkenheid op, omdat deze bezoekers al een interesse hebben getoond in trefwoorden die verband houden met uw bedrijf. Dat is de reden waarom SEO een cruciaal element is om uw lead-kwaliteit te vergroten met behulp van inhoud.

Zodra u betere leads binnenbrengt met behulp van betere inhoud, dan kunt u deze potentiële klanten gepersonaliseerde suggesties of productaanbevelingen bieden evenals een aantrekkelijke inhoud die resulteert in hogere conversiecijfers. Top B2B-marketeers beseffen dit. Het rapport CMI toont aan dat marketeers "het creëren van een aandacht trekkende inhoud" als een topprioriteit vermelden.

Gated inhoud, zoals White papers, Webinars en ander materiaal om te downloaden, lokken bezoekers ook wanneer deze inhoud van belang is voor hun pijnpunten. Website bezoekers die informatie ruilen voor gated inhoud beginnen aan een communicatieproces dat niet alleen contactgegevens deelt, maar ook informatie over specifieke interessegebieden. Er moet ze alleen een aanbod worden gedaan dat ze moeilijk kunnen weigeren.

Wanneer wij kijken naar de doelen voor B2B content marketing succes, is het duidelijk dat een aandacht trekkende en relevante inhoud nog steeds een essentieel onderdeel vormt bij het verhogen van B2B-omzet. Zorg ervoor dat u ook uw verbetering van de lead-kwaliteit, de conversiecijfers en de omzet bijhoudt. Verkeer is niet het enige cijfer om in de gaten te houden