Geef uw e-business een boost met B2B Marketing Automation

Uw e-business is een raceauto.
Written by Dynamicweb Software on 06.06.2018, 00:00

 

Net zoals dat een auto benzine nodig heeft om op de weg te blijven, heeft u leads nodig om uw B2B activiteiten draaiende te houden. Maar in tegenstelling tot een raceauto hoeft u niet naar een pitstop te gaan om te tanken. U moet uw bedrijf leiden terwijl u leads blijft genereren om uw bedrijf vooruit te helpen.

Leads zijn de brandstof voor uw bedrijf. Als u op de weg wilt blijven, moet u de leads blijven houden. Daarom was het voor ons geen verrassing toen een nieuwe studie van Regalix de topprioriteiten van online marketeers onthulde.

Voor B2B-marketingautomatisering zijn de drie belangrijkste doelstellingen:

  • Verbeter de lead koestering (82%)
  • Verbeter de leadkwaliteit (76%)
  • Verhoog de lead-generatie (74%)

Ziet u de trend? Leads, leads, leads. En B2B marketing automatisering voedt de behoefte aan leads.

Met het gedeelte "automatisering" kunt u uw bedrijf runnen terwijl de leads binnenkomen. Zonder automatisering zou u constant aan de benzinepomp zitten en tijd en geld verspillen. B2B marketing automatisering leidt ertoe dat uw bedrijf wordt aangespannen met de mogelijkheid om hoogwaardige leads te onderhouden en te produceren zonder non-stop handmatig onderhoud.

B2B marketing automatisering werkt om gegevens over uw leads te verzamelen, volgen en analyseren en om hen de meest relevante inhoud en productsuggesties aan te bieden. Hier zijn een paar voordelen van goede B2B marketing automatisering:

  • Bekijk uitgebreide informatie over leads, zoals bekeken productpagina's, downloads, correspondentie, etc.
  • Geautomatiseerde e-mail marketing direct naar leads
  • Gepersonaliseerde aanbevelingen
  • Kwaliteitsanalyse van hoe ver de lead is in het koopproces
  • Vermindering van handmatige werkzaamheden en invoer van gegevens

De automatisering van processen voor het snel en eenvoudig analyseren van leads (en wat de beste leads zijn) is een enorme zegen voor zowel de verkoop- als marketingteams voor uw e-business.

De meeste marketeers die reageerden op de Regalix-studie zeggen dat ze investeren in B2B marketing automatisering. De meesten zeggen ook dat de voordelen van automatisering binnen 6 maanden zichtbaar zijn. Daarom is het een verrassing dat minder dan een derde hun inspanningen als "zeer effectief" beschouwt.

Hier zijn enkele snellere feiten uit het B2B marketing automatisering onderzoek:

  • 79% van de marketeers investeert in automatisering
  • 77% koos rapportage en analyse als functies die ze in een oplossing willen
  • 64% zag de voordelen van automatisering in de eerste 6 maanden
  • 61% beoordeelde hun inspanningen als "enigszins effectief"
  • 31% beoordeelde hun inspanningen als "zeer effectief"

Dus om de oorspronkelijke doelstellingen van lead koestering, lead kwaliteit verbetering en lead generatie te bereiken, gebruikt u B2B marketing automatisering met een uitgebreide strategie. Zo blijf u voorop in de race en behoud u een constante aanvoer van brandstof.