Tips voor een Kassucces van een B2B Content Strategie

Bent u erop uit om uw marketing voor uw productiebedrijf op te frissen? Zoekt u naar een effectieve B2B content strategie? Nu, wat dacht u hiervan? Het was weer een drukke dag bij uw fabriek toen plotseling ... buitenaardse ruimteschepen dalen neer vanuit de lucht! Deze UFO's beginnen groene lasers te vuren in de richting van het gebouw. Overal explosies! De fabrieksmedewerkers moeten allemaal bij elkaar komen en terugvechten tegen deze buitenaardse indringers!
Geschreven door Dynamicweb Software op 06.06.2018, 00:00
Tips voor een Kassucces van een B2B Content Strategie

 

Als u dat had gefilmd in de buurt van de fabriek, dan zou het een behoorlijk spannende inhoud opleveren. Ja, toch? Niet gek voor een merkvideo? Hoewel het misschien geweldig zou zijn om aan een ​​dergelijk project het groene licht te geven, als een productiebedrijf, kan deze gefilmde invasie eigenlijk niet veel voor uw klanten doen. Bij het bepalen welke inhoud er gecreëerd moet worden, is een intelligente en efficiënte B2B content strategie nodig.

Een DemandGen-rapport toont aan dat 67 % van de B2B-kopers meer op inhoud rekenen dan zij een jaar geleden deden. Met dat in het achterhoofd, moet men natuurlijk een inhoud creëren die aantrekkelijk is voor deze potentiële klanten, maar het creëren van een merkinhoud voor een buitenaardse invasie film die ene kassucces moet worden, zou honderdduizenden euro‘s kosten inclusief speciale effecten, filmploegen, rekwisieten en camera-apparatuur. Dat zal u waarschijnlijk geen goed rendement op de investering voor uw content marketing geven, ongeacht hoeveel bezoekers u krijgt.

Hoewel dit is een extreem voorbeeld is, wilt u altijd na moeten denken over welke van uw B2B-inhoud daadwerkelijk resulteert in potentiële klanten die uw producten zoeken en kopen? Terwijl inhoud in belang toeneemt, pas op voor het verleiding van de dure en overdreven project. Overweeg telkens: Welke inhoud zou ik moeten maken die mijn bedrijf van nut is? En welke inhoud is de film over een buitenaardse invasie?

Dat is de kern van een B2B-content strategie. Welke inhoud resulteert in het beste ROI. Voor B2B-sectoren zoals de industrie, is het des te belangrijker dat uw strategie een kassucces is, in plaats van de inhoud zelve. In feite toont het DemandGen-rapport aan dat 85 % van de kopers de voorkeur geven aan een kortere inhoud. Ze willen informatie die gemakkelijk wordt geconsumeerd en verteerd. Blogs (zoals deze) en case studies zijn nuttig om B2B-kopers die meer over u en uw bedrijf te weten willen komen.

Het onderzoek toont ook aan dat B2B-kopers artikelen uit de branche en Witboeken nuttig vinden als ze zich bewegen binnen het kanaal. Als potentiële klanten dichter bij een aankoop komen, hebben zij een meer diepgaande inhoud nodig die oplossingen voor hun pijnpunten onderzoekt. Een kassucces van een B2B content strategie verschaft uw klanten een gezonde mix van zowel het korte type inhoud en de diepere inhoud (vooral gated achter lead formulieren)