Waar U De Ogen Voor Sluit Wanneer U Praat Over Het Optimaliseren Van Uw Klantbeleving

Als u praat over het optimaliseren van uw klantbeleving, dan bent u al een belangrijke stap verder.
Geschreven door Dynamicweb Software op 06.06.2018, 00:00
Waar U De Ogen Voor Sluit Wanneer U Praat Over Het Optimaliseren Van Uw Klantbeleving

 

Met opties die variëren van online zelfbediening tot mobiele apparatuur tot sociale media tot e-mail tot ervaring in de fysieke winkel, het is een intimiderende klus om ieder contactmoment te optimaliseren voor uw (potentiële) klanten.  Vooral wanneer er bij elk contactmoment wordt verwacht dat de voorkeuren en geschiedenis van elke consument herkend en geïdentificeerd worden met het oog op een naadloze consistente ervaring.

Het optimaliseren van elk contactmoment biedt een uitstekende kans voor meer leads en een hogere omzet.  Optimalisatie van de klantbeleving is een echt concurrentievoordeel.  Helaas, de sleutel tot een succesvolle optimalisatie wordt vaak over het hoofd gezien...

Teveel bedrijven hebben een oppervlakkige visie op de klantbeleving en willen meer systemen en meer technologie aan elkaar koppelen om meer functionaliteit te bieden aan meer klanten.  In de continue en goedbedoelde zoektocht naar meer, gaat het beste verloren.

Wat laten ICT, verkoop en marketing teams na in de zoektocht voor hun klanten naar een betere online ervaring?  Het geheime ingrediënt is integratie.

Integratie schept de basis voor optimalisatie van de klantbeleving  Het is niet het meest sexy idee, maar integratie is wat u in staat stelt uw klanten bij alle contactmomenten de consistentie te geven die zij wensen.

Om een betere klantbeleving te creëren, zou u klant-interacties kunnen personaliseren met behulp van specifieke, gerichte marketing.  Dit vereist gegevens die al voorkomen in uw ERP, CRM, PIM en andere legacy-systemen.

Laten we dus wel wezen.  Als het verbeteren van de klantbeleving het wegwerken van al uw legacy-systemen en het handmatig opnieuw invoeren van alle gegevens zou betekenen, dan zouden weinigen ooit de klantbeleving optimaliseren. En veel klanten zouden ongelukkig zijn en waarschijnlijk het online winkelen uit de weg gaan.

Gelukkig is integratie iets dat echt bestaat.  Hoe uw content-beheer, e-commerce en online marketing te integreren met uw andere back-end systeem, is een hoofdfactor voor uw succes.  Dit is hoe u de klant- en productinformatie deelt en uw klant volgt bij alle contactmomenten om hem een geweldige internet-ervaring te geven.

Met een totaaloplossing die CMS, e-commerce en online marketing combineert, bent u in staat om online interacties en contactmomenten te verwerken met behulp van een stabiel platform. Integratie brengt vervolgens strategische en tactische afstemming tussen uw online activiteiten, met inbegrip van uw website, e-mail, mobiel en andere digitale marketing campagnes.

Met zoveel contactmomenten, kan optimalisatie van de klantbeleving overweldigend lijken. Maar gooi geen geld in de bodemloze put van de gimmicks.  Maak in plaats daarvan gebruik van de bruikbare gegevens die u al heeft met behulp van geïntegreerde systemen. En gebruik vervolgens de kracht van een geïntegreerde oplossing die de personalisatie en dynamische online ervaringen verschaft die uw klanten willen.