Wat u negeert wanneer u praat over het optimaliseren van uw klantervaring

Als u praat over het optimaliseren van uw klantenervaring, bent u al een stap voor. Met opties die variëren van online selfservice tot mobiele apparaten tot social media tot e-mailen en tot ervaringen in de winkel, is het een enorme opgave om elk contactpunt voor uw prospects en klanten te optimaliseren. Vooral wanneer van elk contactpunt wordt verwacht dat het de voorkeuren en geschiedenis van elke consument herkent en identificeert voor een naadloos consistente ervaring.
Geschreven door Dynamicweb Software op 06.06.2018, 00:00
Wat u negeert wanneer u praat over het optimaliseren van uw klantervaring

 

De optimalisatie van elk contactpunt biedt een zeer reële kans op meer leads en meer verkopen. Optimalisatie van klantervaringen is een echt concurrentievoordeel. Maar de sleutel tot succesvolle optimalisatie wordt vaak over het hoofd gezien ...

Te veel bedrijven nemen een oppervlakkige kijk op de klantervaring en verwachten eenvoudigweg dat ze meer systemen en meer technologie nodig hebben om meer functies aan meer klanten te bieden. In de nooit eindigende en goedbedoelde zoektocht naar meer, is wat verloren gaat, wat beter is.

Wat verwaarlozen IT-, verkoop- en marketingteams bij het zoeken naar een betere online ervaring voor hun klanten? Het geheime ingrediënt is integratie.

Integratie vormt de basis voor optimalisatie van klantervaringen. Het is niet het meest sexy concept, maar integratie is wat u in staat stelt om uw klanten de consistentie te bieden tussen de contactpunten die zij wensen.

Om een ​​betere klantervaring te creëren, wilt u klantinteracties personaliseren met specifieke, gerichte marketing. Dit vereist de gegevens die al bestaan ​​in uw ERP-, CRM-, PIM- en andere verouderde systemen.

Dus laten we eerlijk zijn. Als het verbeteren van de klantervaring betekende dat u al uw oude systemen zou moeten verwijderen en alle gegevens handmatig opnieuw zou invoeren, dan zouden slechts weinigen de klantervaring ooit optimaliseren. En veel klanten zouden zich ellendig voelen en waarschijnlijk online winkelen vermijden.

Gelukkig is integratie echt. Hoe uw Content Management, e-commerce en online marketing worden geïntegreerd met uw andere backend systeem, is een primaire factor voor uw succes. Op deze manier kunt u klant- en productinformatie delen en uw klanten volgen via touch-points om hen een geweldige internetervaring te bieden.

Met een alles-in-één-oplossing die CMS, E-commerce en Online Marketing combineert, heeft u de mogelijkheid om online interacties en contactmomenten af ​​te handelen met één stabiel platform. Integratie brengt vervolgens strategische en tactische afstemming op uw online activiteiten, inclusief uw website, e-mail, mobiele en andere digitale marketingcampagnes.

Met zoveel touch-points kan de optimalisatie van klantervaringen overweldigend lijken. Maar gooi geld niet in de lege put. Gebruik in plaats daarvan de nuttige gegevens die u al hebt met geïntegreerde systemen. En gebruik dan de kracht van een uniforme oplossing die de personalisatie en dynamische online ervaringen biedt die uw klanten willen.