Het belang van Ecommerce Search

De uitdaging voor moderne e-commerce shops is om het gedrag van klanten tijdens hun bezoek aan de website te begrijpen. Werkt de "zoekfunctie" op uw site goed? Weet u of de zoekresultaten relevant zijn voor uw potentiële klanten?
 
Hoewel veel van uw bezoekers weten wat ze willen kopen, vindt u ook een aantal impulsieve kopers onder uw bezoekers. Sommige mensen zijn doorverwezen door een vriend of klikten op een banner. Anderen kregen een cadeaubon of bezoeken uw site om productprijzen te vergelijken. U kunt ze allemaal ondersteunen tijdens hun kopersreis door een goede gebruikerservaring te leveren: door uw zoekfunctie te optimaliseren en zo de verkoop op uw webshop te verhogen.
 
30% + van alle bezoekers maakt gebruik van de zoekfunctie in webwinkels. Deze bezoekers converteren doorgaans 1,8x meer dan bezoekers die alternatieve vormen van navigatie gebruiken.

Bezoekers die negatieve interacties met zoekopdrachten ervaren, converteren echter aanzienlijk minder en hebben gemiddeld een 70% hoger verlatingspercentage.

Het is dus belangrijk om te begrijpen waar uw klanten naar zoeken en de belangrijkste problemen te identificeren door middel van datamining van het grag van uw klanten. Om de gedragsgegevens te krijgen, hebt u een trackingtool nodig. Onze partner, Solteq, heeft een waardevolle optimalisatietool genaamd Deep Vision ontwikkeld, waar u tijdens deze webinar een introductie over krijgt.